Ranskalainen Maison & Jardin -lifestylelehti valuttaa huhtikuun numerossaan hunajaa Suomen ja etenkin suomalaisen saunan ylle lähes kymmenien sivujen mitalla. Suomen 100-vuotisjuhlaa näyttävällä kokonaisuudella kunnioittava lehti nostaa saunan keskeiseen rooliin. Kumppanina sisällön rakentamisessa Maison & Jardin käytti Sauna from Finlandia, jonka toiminnanjohtaja Carita Harju yllättyi iloisesti saadessaan yhteistyöpyynnön lehden toimittajalta.
– Olemme tehneet pitkäjänteistä työtä suomalaisen saunaelämyksen brändäyksen ja kansainvälisen tunnettuuden eteen jo kahdeksan vuoden ajan. Nyt näyttää siltä, että työn hedelmiä alkaa olla poimittavissa. Tämä on yksi osoitus siitä, Harju sanoo.
Juttutuokio toimittajan kanssa oli mieleenpainuva, sillä Harju joutui vakuuttelemaan useaan otteeseen, että Suomessa sauna todella löytyy lähes jokaisesta kodista.
– Vasta keskustelun myötä toimittajalle avautui, että sauna on kiinteä osa suomalaista arkea.
Maison & Jardin tuo jutussa esiin muun muassa saunan terveysvaikutuksia, rentoutumista kiireisen arjen vastapainona, saunaa moniaistisena elämyksenä sekä Sauna from Finlandin työtä saunaelämyksen laadun eteen. Myös monet suomalaiset sauna-alan yritykset tuotteineen ovat näyttävästi esillä.
– Juttukokonaisuus on Suomen brändityölle, suomalaiselle saunalle ja tietenkin esillä oleville jäsenyrityksillemme kullanarvoinen. Näkyvyys pelkästään palstamillimetreinä on rahassa mitattuna kymmenien tuhansien eurojen arvoinen, Harju iloitsee.