Tampereella World Sauna Forumissa julkistettiin Sauna from Finlandin jäsenten Karhu & sauna -tuotteistuskilpailun voittajat. Kilpailun tuomaristo valitsi 10 parasta ideaa, joilla on luonteva saunayhteys Karhulle sopivaan tapaan.
Tuomaristo – jossa oli mukana Sinebrychoffin Karhun bränditiimi, Hasan&Partners-mainostoimiston, Q-Vion ja Sauna From Finlandin edustajia – valitsi seuraavat voittajat kymmenistä ehdotuksista:
- Hukka Design: Kiuassuihkulähde ja viilennyskiekko
- Jokipiin pellava: Rullapyyhe ja pellavafroteepyyhe
- Luonnokas: Olutsaunasaippua
- Kotipari: Relax-saunavihta ja -tuoksu
- Salkkusauna: Karhu-salkkusauna
- OmaSauna: CubeSauna ”PikkuKarhu” ja ”IsoKarhu” -saunat
Tuotteet tulevat myyntiin Karhu-kauppaan, joka löytyy osoitteessa karhu.mycashflow.fi.
Sauna From Finlandin yhteistyökumppani Karhu starttasi 4.7.2019 kaikille Sauna from Finlandin jäsenille avoimen saunaelämyksen tuotteistuskilpailun. Kilpailussa tehtävänä oli suunnitella sauna-aiheinen Karhu-tuote, joka noudattaa Karhun tyyliä ja graafista ohjeistusta.
”Saunominen ja Karhu inspiroivat Sauna From Finlandin jäsenyrityksiä selvästi ja hyviä ehdotuksia tuli paljon. Valitsemamme 10 voittajaa edustavat käytännönläheistä ja luontevaa tuotevalikoimaa, jotka eivät ole ”turhakkeita” vaan toimivia, saunomiselämystä tukevia asioita”, kertoo Karhu-oluen tuotepäällikkö Nella Lämsä Sinebrychoffilta.
Sekä Sinebrychoff että Sauna from Finland viettävät juhlavuottaan 2019, Sinebrychoff täyttää 200 vuotta ja Sauna from Finland 10 vuotta. Sauna ja olut kuuluvat kiinteästi yhteen, jopa joka neljäs olut nautitaan saunan yhteydessä. Tämä tekee saunomisesta oluen tärkeimmän kulutustilanteen, mikä on ainutlaatuista maailmassa.
Sauna from Finland -verkoston ja Karhun yhteistyön tavoitteena edistää kokonaisvaltaisen saunaelämysajattelun edistämistä. Sauna from Finland on jo kymmenen vuoden ajan halunnut nostaa saunomiskokemuksen moniaistisuutta ja sen terveys- ja hyvinvointivaikutuksia kansainvälisesti. Verkostossa on yli 200 yritystä jotka omilla tuotteillaan ja palveluillaan luovat maailman parhaita saunaelämyksiä.
”Olutta voidaan käyttää lisäämään saunomisen aistikokemuksia monin eri tavoin. Yhteistyöllämme kehitämme uusia tuotteita ja palveluita jotka sopivat saunaelämykseen ja vauhdittamaan kaikkia aistejamme. Tarkoituksena on tehdä uusia innovaatioita sekä täysin uudenlaisia kampanjoita, jotka innostavat ihmisiä saunomaan”, sanoo Carita Harju, toiminnanjohtaja Sauna from Finland ry:stä.
Sinebrychoff on kartoittanut suomalaisten saunojien lempioluita tutkimuksilla 2014 ja 2018, molemmissa Karhu oli selvästi suosituin saunaolut. Karhusta voi nauttia myös ilman alkoholia, Sinebrychoff lanseerasi maaliskuussa Karhun ensimmäisen alkoholittoman oluen.
Lähteet:
Sinebrychoff Brand Health Tracker Ipsos 2018 Suomi
Sinebrychoff Tarvetilannetutkimus Marketing Clinic 09/2018 Suomi
Sinebrychoff on-line -kyselytutkimus Surveypal 11/2018 Suomi
Lisätietoja:
Carita Harju, toiminnanjohtaja, Sauna from Finland
puh. 040 566 2481, carita@saunafromfinland.fi
Timo Mikkola, viestintäpäällikkö, Sinebrychoff
puh. 040 830 7176, timo.mikkola@sff.fi
Sauna from Finland -verkoston tavoitteena on luoda maailman paras suomalainen saunaelämys. Verkoston jäsenet vauhdittavat tätä tavoitetta omilla tuotteillaan, palveluillaan ja osaamisellaan. Kasvavassa verkostossa on jo 200 jäsenyritystä. www.saunafromfinland.fi
200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
sinebrychoff.fi — facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi