Breadcrumb / Tulossa

Suomalainen sauna tavoitti yli 500 miljoonan ihmisen kansainvälisen mediayleisön vuonna 2019

Suomalainen sauna on suurempi trendi kuin koskaan ennen, sillä se on täydellinen ratkaisu kiireiselle ihmiselle, joka haluaa rentoutua ja lievittää stressiä hektisessä maailmassa. Sauna from Finland ry tekee jatkuvaa työtä autenttisen suomalaisen saunan näkyvyyden puolesta kansainvälisessä mediassa.

Vuosi 2019 oli menestyksekäs suomalaiselle saunalle: autenttinen saunaelämys sai laajasti näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa. Yli 500 miljoonaa lukijaa ja katsojaa luki artikkeleita ja katsoi uutisia suomalaisen saunan eri osa-alueista pelkästään syksyn 2019 aikana.

“Syksy oli loistavaa aikaa suomalaiselle saunalle. Järjestimme kolmannen kerran kansainvälisen koulutus- ja bisnestapahtuman, World Sauna Forumin, jonka aikana kutsuimme Tampereelle kansainvälisen median edustusta kokemaan itse autenttinen suomalainen sauna. Tämä mediamatka johti valtavaan medianäkyvyyteen, erityisesti Japanissa, Kiinassa, Saksassa, Venäjällä sekä Ranskassa,” kertoo Elina Heininen, Sauna from Finlandin viestintä- ja tapahtumavastaava.

World Sauna Forum ja suomalainen sauna päätyivät japanilaisen uutismedian, Toyo Keizain, juttuun (265 miljoonaa sivun katselijaa ja 38 miljoonaa käyttäjää vuodessa), sekä Japanin yksinomaisen julkisen yleisradion, NHK:n, uutisiin (100 miljonaa päivittäistä katsojaa).

Kansainvälinen media ottaa jatkuvasti yhteyttä Sauna from Finlandiin aikeistaan kertoa suomalaisesta saunasta uutisissa, artikkeleissa, dokumenteissa, sekä elokuvissa. Media on kaikkein kiinnostunein saunan osasta suomalaisessa terveys- ja hyvinvointikulttuurissa. He haluavat ymmärtää saunan merkityksen maailman onnellisimman kansan jokapäiväisessä elämässä.

“Media on yhä kiinnostuneempi suomalaisen saunan terveyshyödyistä ja yhteydestä elämänlaatuun. Ero autenttisen ja kopion välillä on helppo huomata: kun saunoista tulee suositumpia, ihmiset haluavat kokea alkuperäisen version, halpojen ja huonolaatuisten versioiden sijasta,” Heininen sanoo.

Juuri vastikään Sauna from Finland otti vastaan joukon ranskalaisen median edustajia, jotka halusivat kokea erilaisia suomalaisia saunoja, sekä luontoaktiviteetteja ja kaupunkikierroksia, kera suomalaisten herkkujen. Ryhmä koki elämyksiä viidessä erilaisessa saunassa, viiden päivän aikana. Vuoden alussa Sauna from Finland myös avusti japanilaisia dokumentintekijöitä löytämään saunakohteita Suomesta, ja jakoi heille tietoa saunasta ja suomalaisista elämäntavoista.

“On hyvin tärkeää, että media kokee unohtumattomia ja miellyttäviä suomalaisia saunoja matkansa aikana ja tämän takia myös autamme suomalaisia saunapalvelujen tuottajia, kuten hotelleja, kylpylöitä ja yleisiä saunoja, kehittämään tarjoamiaan saunaelämyksiä. Kun median edustajat saavat mahtavia kokemuksia, he kirjoittavat hyviä tarinoita ja juttuja, jotka taas johtavat lisääntyvään turismiin Suomessa, sekä suomalaisten saunatuotteiden ja -palveluiden viennin kasvuun.”

Sauna from Finland nostaa verkostonsa yrityksiä ja strategisia kumppaneita medialle yhdistämällä kumppaneita ja viemällä mediaa käymään yritysten luona. Media pääsee testaamaan erilaisia suomalaisia saunapalveluita ja -tuotteita, ja saa lisätietoa yleisesti ottaen suomalaisesta elämäntyylistä.

“Rakennamme ja edistämme Suomi-kuvaa monin keinoin. Saunaelämykset ovat yksi luetuimmista aiheista haettaessa tietoa Suomesta,” Heininen toteaa.

Muita suomalaiseen saunaan liittyviä mediajuttuja vuodelta 2019:

Taiwan: EDN (Economic Daily News)
Kiina: Lohas
Kiina: Sohu.com
Saksa: Finntouch 20 000 kävijää kuukaudessa
Saksa: Tarja’s blog
Venäjä: Gazeta strela
Ranska: Le Figaro
Ranska: RFI
Yhdysvallat: Saunatimes.com
Ylen aamu: Sauna on myös kuuma myyntivaltti
Yle Uutiset: Löylyttelijästä irtoaa voinapillinen likaa saunareissulla, mikrobit muhivat lämpimässä ja kosteassa – saunayhdistys haluaa puhtaampia tiloja


Ota yhteyttä

Elina Heininen

Viestintä- ja tapahtumavastaava
Puh: 040 0243026

Tilaa uutiskirje

Liity postituslistallemme, niin saat tietoa Sauna from Finlandin toiminnasta!

Strategiset kumppanit

  • Karhu
  • Harvia
  • Sokos Hotels
  • Visit Jyväskylä
  • Sauna Capital Tampere
Sauna from Finland
Sauna from Finland lisää kansainvälisesti suomalaisen saunaelämyksen tunnettuutta, buustaa jäsenverkoston liiketoimintamahdollisuuksia sekä luo maailman parhaita saunaelämyksiä.
© 2020 Sauna from Finland › Tietosuojaseloste