Saunatonttu saunoo ja voi hyvin Äijälänrannassa 2014

Sauna from Finland ry kutsuu verkostonsa yritykset mukaan luomaan elämyksellistä sauna-teemaista asuntomessualuetta!

Jyväskylän Äijälänrannassa vuonna 2014 järjestettäville asuntomessuille tuodaan mukaan sauna- ja saunatonttu-teema. Tarkoituksena on tuottaa teeman avulla lisäarvoa yrityksille, sekä selvittää onko sauna-teemasta matkailullisesti hyötyä Jyväskylän alueelle.

Messualueelle saapuville kävijöille jaetaan erikseen tai osana visuaalisesti näyttävä esite saunoista ja siihen liittyvistä muista palveluista. Esitteessä ohjataan kävijää tutustumaan saunakohteisiin ja käymään esimerkiksi vähintään 5/10 kohteessa, ja päättävän saunakierroksensa SHOWROOMIIN, yhteisosastolle. Showroomissa odottavat alan asiantuntijat. Kuvassa näkyy esimerkkinä asiakkaan polku messuilla:

 

 

 

Kuva 1. (klikkaa suuremmaksi): Esimerkki asiakaspolusta, joilla messukävijä ohjataan saunalta toiselle. Kuvassa näkyvät kohteet eivät ole valikoituja saunapaikkoja. Kuva 2. Esimerkkipiirros SHOWROOM-alueesta.

Mitä kuuluu asuntomessu-konseptiin osallistumiseen:

– SHOWROOM-yhteisosasto jossa osallistuvat yritykset antavat neuvontaa ja myyvät tuotteitaan (100 neliömetriä, hinnat varmistuvat myöhemmin)

– Messuja varten tarinallistettu ja tuotteistettu oikeaa perinnetietoa sisältävän messumateriaali, jota voi hyödyntää saunatuotteiden ja -palveluiden tuotteistamisessa

– Mahdollisuus toteuttaa persoonallinen sauna yhteistyössä rakentajan kanssa (uusia näkökulmia käytettävyyteen, ilmeeseen, rakenteisiin…)

– Viestintä osana asuntomessumarkkinointia

– Asiakastiedonkeruu, tietotekninen sovellus, jonka avulla analysoidaan asiakkaan tarpeita

–>NÄKYVYYTTÄ VALTAKUNNALLISESTI ENNAKKOMARKKINOINNISSA, UUSIA ASIAKKUUKSIA, MYYNNIN LISÄÄMINEN, YHTEISMARKKINOINTI

Miten teeman mukainen kiinnostava saunatila luodaan?

Saunakohteessa tulisi näkyä tarinallistaminen ja teema. Onkin syytä pohtia, miten se toteutuu saunan rakenteessa, sen käytössä ja ilmeessä. Kun saunatilaan tuodaan elämyksellisyyttä, sitä voi korostaa esimerkiksi seuraavilla menetelmillä:

– videokuvalla (saunatonttu kertoo videolla kohteestaan, ja omaa osuuttaan tarinasta)
– suurkuvatulosteilla
– äänitteillä
– itse saunatonttujen avulla, näyttelijöitä (maskeerattuja yrityksen työntekijöitä, jotka kertovat saunakohteestaan)

 

 

 

 

Lisätiedot ja ohjeet osallistumiseen:

Ari Ålander, toiminnanjohtaja Sauna from Finland ry

+358 40 520 8452

ari@saunafromfinland.fi

 

Matti Paatola, Kehittämispäällikkö / Kehittyvä asuminen -klusteri, Jykes Oy

+358 400 648 124

matti.paatola@jykes.fi

 

Pirkko Flinkman, Projektikoordinaattori Jyväskylän kaupunki, Asuntomessut Jyväskylässä 2014

+358 50 568 7846

pirkko.flinkman@jkl.fi

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone